Χαμηλή χρήση Mobile Banking
Σελίδα 1 από 1
Χαμηλή χρήση Mobile Banking
Πρόκληση για τις τράπεζες και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα αποτελούν οι
υπηρεσίες mobile banking. Από τη στιγμή που οι τραπεζικές υπηρεσίες
μέσω κινητού τηλεφώνου είναι διαθέσιμες από τις περισσότερες μεγάλες
τράπεζες της Ευρώπης, από τα τέλη της δεκαετίας του '90, θα ήταν
επόμενο η διείσδυση αυτών των υπηρεσιών να κυμαίνεται σε υψηλά ποσοστά.
Η έρευνα όμως της Forrester Research δείχνει το αντίθετο (η έρευνα
αφορά Τράπεζες με πανευρωπαϊκή παρουσία). Είναι λίγοι οι Ευρωπαίοι
-περίπου το 5% των πελατών των τραπεζών- που χρησιμοποιούν τις
υπηρεσίες mobile banking που βασίζονται κατά κύριο λόγο στην τεχνολογία
των γραπτών μηνυμάτων (SMS).
Οι χρήστες είναι κυρίως νέοι ηλικίας μεταξύ 25 - 35 ετών, που
χρησιμοποιούν επίσης τις on line τραπεζικές εργασίες. Ανήκουν στην
κατηγορία των υψηλών εισοδημάτων, είναι τεχνολογικά ενημερωμένοι και
χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καθημερινά. Το 57% των χρηστών υπηρεσιών
mobile banking προτιμούν συνήθως τις απλές εφαρμογές και η πιο
συνηθισμένη είναι ο έλεγχος του τραπεζικού λογαριασμού. Εξίσου
δημοφιλείς είναι οι ειδοποιήσεις μέσω SMS ενώ ένα ποσοστό γύρω στο 27%
των χρηστών κάνουν έλεγχο των τραπεζικών τους συναλλαγών μέσω του
κινητού τους τηλεφώνου. Πιο σύνθετες συναλλαγές, όπως η μεταφορά
χρημάτων ή η αλλαγή τραπεζικού κωδικού, είναι λιγότερο συνηθισμένες
μέσω του mobile banking.
Το ερώτημα όμως που απασχολεί την τραπεζική αγορά αλλά και τους
αναλυτές του τεχνολογικού κλάδου είναι γιατί το mobile banking έχει
τόσο χαμηλά ποσοστά διείσδυσης στο κοινό. Σύμφωνα με τη Forrester
Research οι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται τα οφέλη των υπηρεσιών
mobile banking γιΆ αυτό και δεν τις χρησιμοποιούν. Προτιμούν τη χρήση
των ΑΤΜ ή των παραδοσιακών μεθόδων συναλλαγής με την τράπεζα. Αυτό
αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες της χαμηλής διείσδυσης του mobile
banking στην ευρωπαϊκή αγορά. Η πλειονότητα επίσης δε γνωρίζει ότι
υπάρχουν οι συγκεκριμένες υπηρεσίες, ενώ παράλληλα νιώθουν ανασφαλείς
κατά τη χρήση τους. Επίσης ένα σημαντικό ποσοστό αναρωτιέται για το
κόστος αυτών των υπηρεσιών και υποστηρίζει πως δεν κατέχει την
τεχνολογικά προηγμένη συσκευή κινητής τηλεφωνίας για τέτοιου είδους
εφαρμογές.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι υπηρεσίες mobile banking
είναι μια “καυτή” πολλά υποσχόμενη αγορά για την ευρωπαϊκή λιανική
τραπεζική αλλά και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Πολλές τράπεζες έχουν
επενδύσει στο συγκεκριμένο τομέα θεωρώντας πως θα αποτελέσουν ένα ακόμα
κανάλι αυτό-εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Όπως τονίζουν οι αναλυτές, οι
τράπεζες που προσφέρουν υπηρεσίες mobile banking πρέπει να καταστήσουν
σαφές στους πελάτες τους την απλότητα και την εγκυρότητα αυτών των
υπηρεσιών και να γίνει συνείδηση των καταναλωτών ότι αυτές οι υπηρεσίες
προσφέρονται οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή.
Η Forrester
Research επισημαίνει πως οι επικεφαλής των τμημάτων πληροφορικής των
τραπεζών μπορούν να κάνουν πολλά για να αλλάξουν τα δεδομένα.
Δουλεύοντας από κοινού μαζί με τα τμήματα μάρκετινγκ των τραπεζών
μπορούν να πείσουν τους πελάτες τους για τη χρησιμότητα και την απλή
λειτουργία των υπηρεσιών mobile banking. Μπορούν να αποδείξουν με
συγκεκριμένα παραδείγματα για την υπεραξία αυτών των υπηρεσιών. Μπορούν
επίσης να εστιάσουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών όπως είναι οι
νέοι σε ηλικία και τεχνολογικά εγγράμματοι χρήστες και να τους
προσφέρουν ποικιλία υπηρεσιών mobile banking, προωθώντας έγκυρες και
χωρίς χρονικούς και τοπικούς περιορισμούς υπηρεσίες.
ΣΕΠΕ
υπηρεσίες mobile banking. Από τη στιγμή που οι τραπεζικές υπηρεσίες
μέσω κινητού τηλεφώνου είναι διαθέσιμες από τις περισσότερες μεγάλες
τράπεζες της Ευρώπης, από τα τέλη της δεκαετίας του '90, θα ήταν
επόμενο η διείσδυση αυτών των υπηρεσιών να κυμαίνεται σε υψηλά ποσοστά.
Η έρευνα όμως της Forrester Research δείχνει το αντίθετο (η έρευνα
αφορά Τράπεζες με πανευρωπαϊκή παρουσία). Είναι λίγοι οι Ευρωπαίοι
-περίπου το 5% των πελατών των τραπεζών- που χρησιμοποιούν τις
υπηρεσίες mobile banking που βασίζονται κατά κύριο λόγο στην τεχνολογία
των γραπτών μηνυμάτων (SMS).
Οι χρήστες είναι κυρίως νέοι ηλικίας μεταξύ 25 - 35 ετών, που
χρησιμοποιούν επίσης τις on line τραπεζικές εργασίες. Ανήκουν στην
κατηγορία των υψηλών εισοδημάτων, είναι τεχνολογικά ενημερωμένοι και
χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καθημερινά. Το 57% των χρηστών υπηρεσιών
mobile banking προτιμούν συνήθως τις απλές εφαρμογές και η πιο
συνηθισμένη είναι ο έλεγχος του τραπεζικού λογαριασμού. Εξίσου
δημοφιλείς είναι οι ειδοποιήσεις μέσω SMS ενώ ένα ποσοστό γύρω στο 27%
των χρηστών κάνουν έλεγχο των τραπεζικών τους συναλλαγών μέσω του
κινητού τους τηλεφώνου. Πιο σύνθετες συναλλαγές, όπως η μεταφορά
χρημάτων ή η αλλαγή τραπεζικού κωδικού, είναι λιγότερο συνηθισμένες
μέσω του mobile banking.
Το ερώτημα όμως που απασχολεί την τραπεζική αγορά αλλά και τους
αναλυτές του τεχνολογικού κλάδου είναι γιατί το mobile banking έχει
τόσο χαμηλά ποσοστά διείσδυσης στο κοινό. Σύμφωνα με τη Forrester
Research οι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται τα οφέλη των υπηρεσιών
mobile banking γιΆ αυτό και δεν τις χρησιμοποιούν. Προτιμούν τη χρήση
των ΑΤΜ ή των παραδοσιακών μεθόδων συναλλαγής με την τράπεζα. Αυτό
αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες της χαμηλής διείσδυσης του mobile
banking στην ευρωπαϊκή αγορά. Η πλειονότητα επίσης δε γνωρίζει ότι
υπάρχουν οι συγκεκριμένες υπηρεσίες, ενώ παράλληλα νιώθουν ανασφαλείς
κατά τη χρήση τους. Επίσης ένα σημαντικό ποσοστό αναρωτιέται για το
κόστος αυτών των υπηρεσιών και υποστηρίζει πως δεν κατέχει την
τεχνολογικά προηγμένη συσκευή κινητής τηλεφωνίας για τέτοιου είδους
εφαρμογές.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι υπηρεσίες mobile banking
είναι μια “καυτή” πολλά υποσχόμενη αγορά για την ευρωπαϊκή λιανική
τραπεζική αλλά και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Πολλές τράπεζες έχουν
επενδύσει στο συγκεκριμένο τομέα θεωρώντας πως θα αποτελέσουν ένα ακόμα
κανάλι αυτό-εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Όπως τονίζουν οι αναλυτές, οι
τράπεζες που προσφέρουν υπηρεσίες mobile banking πρέπει να καταστήσουν
σαφές στους πελάτες τους την απλότητα και την εγκυρότητα αυτών των
υπηρεσιών και να γίνει συνείδηση των καταναλωτών ότι αυτές οι υπηρεσίες
προσφέρονται οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή.
Η Forrester
Research επισημαίνει πως οι επικεφαλής των τμημάτων πληροφορικής των
τραπεζών μπορούν να κάνουν πολλά για να αλλάξουν τα δεδομένα.
Δουλεύοντας από κοινού μαζί με τα τμήματα μάρκετινγκ των τραπεζών
μπορούν να πείσουν τους πελάτες τους για τη χρησιμότητα και την απλή
λειτουργία των υπηρεσιών mobile banking. Μπορούν να αποδείξουν με
συγκεκριμένα παραδείγματα για την υπεραξία αυτών των υπηρεσιών. Μπορούν
επίσης να εστιάσουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών όπως είναι οι
νέοι σε ηλικία και τεχνολογικά εγγράμματοι χρήστες και να τους
προσφέρουν ποικιλία υπηρεσιών mobile banking, προωθώντας έγκυρες και
χωρίς χρονικούς και τοπικούς περιορισμούς υπηρεσίες.
ΣΕΠΕ
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης