Σε ρυθμούς Internet νέοι & επιχειρήσεις
Σελίδα 1 από 1
Σε ρυθμούς Internet νέοι & επιχειρήσεις
Οι ελληνικές επιχειρήσεις με πάνω από δέκα εργαζόμενους, αλλά και οι
νέοι ηλικίας 16-35 ετών, κινούνται με ευρωπαϊκούς ρυθμούς όσον αφορά τη
χρήση των νέων τεχνολογιών και ιδίως του Internet. Δεν συμβαίνει, όμως,
το ίδιο με τις μικρές επιχειρήσεις (1-9 εργαζόμενοι) και τους Έλληνες
μεγαλύτερης ηλικίας, όπου το χάσμα από την υπόλοιπη Ευρώπη είναι αρκετά
μεγάλο. Αυτό είναι ένα από τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν από τα
αποτελέσματα της ετήσιας μέτρησης των δεικτών των πρωτοβουλιών eEurope
και i2010 που ανακοίνωσε χθες το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της
Πληροφορίας και βασίζονται στα στοιχεία που προέκυψαν σε μία σειρά από
πανελλαδικές έρευνες σε 8.245 νοικοκυριά και 1.457 επιχειρήσεις.
Αύξηση
Το ποσοστό διείσδυσης του Διαδικτύου στα
ελληνικά νοικοκυριά ανήλθε το 2007 στο 30,2% από 27,4% το 2006. Ο
ρυθμός ανάπτυξης είναι στο 11,7%, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από το 6%
της Ε.Ε. των «27», όπου, όμως, ο μέσος όρος διείσδυσης είναι στο 54%
(59% στην Ε.Ε. των «15»). Σε επίπεδο χρηστών, το 25,3% των Ελλήνων
χρησιμοποιεί το Internet σε εβδομαδιαία βάση (από 21,8% πριν από ένα
χρόνο), όταν στην Ε.Ε. των «27» το αντίστοιχο ποσοστό είναι 51% (από
45%). Φαίνεται, πάντως, να υπάρχει σύγκλιση με την Ευρώπη, αλλά με αργό
ρυθμό που πρέπει να επιταχυνθεί.
Οι επιχειρήσεις
Θετικά μηνύματα έρχονται από
δύο πλευρές: Τις επιχειρήσεις με πάνω από δέκα εργαζόμενους και τη
νεολαία. Όσον αφορά στην πρώτη κατηγορία, το ποσοστό διείσδυσης του
Διαδικτύου είναι στο 94,2% (93% στην Ε.Ε.), με τη χρήση ευρυζωνικών
συνδέσεων στο 67,8% (έναντι 77%) και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στο
Δημόσιο να είναι -ελέω ΦΠΑ κατά κύριο λόγο- στο 74% (έναντι 46%). Από
την άλλη πλευρά, μόλις το 10% πωλεί μέσω Διαδικτύου και το 11,4%
αγοράζει με ηλεκτρονικό τρόπο, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στην Ε.Ε.
είναι 15% και 29%. Ευρωπαϊκό προφίλ υπάρχει και στους νέους ηλικίας
16-25 ετών, καθώς το 73,3% χρησιμοποιεί το Internet, με το αντίστοιχο
ποσοστό στην Ε.Ε. των «27» να είναι στο 73%. Υψηλό ποσοστό διείσδυσης
(50,7%) παρατηρείται στις ηλικίες 26-35 ετών. Όμως, στις ηλικίες 36
ετών και άνω τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά (37% στις ηλικίες
36-45 ετών, 20,4% σε εκείνη των 46-55 ετών), όταν το 54% των Ευρωπαίων
ηλικίας 25-54 ετών είναι χρήστης του Διαδικτύου.
Πρόβλημα υπάρχει και στις μικρές επιχειρήσεις, όπου το 57%
χρησιμοποιεί υπολογιστή, το 46,4% έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ
μόλις το 5% χρησιμοποιεί το Internet τόσο για αγορές όσο και για
πωλήσεις.
Απογοητευτική είναι η κατάσταση στην περιφέρεια, όπου με εξαίρεση
τις τουριστικές περιοχές (νότιο Αιγαίο, Κρήτη, Ιόνια Νησιά), η
διείσδυση είναι ακόμη και κάτω από 20%.
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
νέοι ηλικίας 16-35 ετών, κινούνται με ευρωπαϊκούς ρυθμούς όσον αφορά τη
χρήση των νέων τεχνολογιών και ιδίως του Internet. Δεν συμβαίνει, όμως,
το ίδιο με τις μικρές επιχειρήσεις (1-9 εργαζόμενοι) και τους Έλληνες
μεγαλύτερης ηλικίας, όπου το χάσμα από την υπόλοιπη Ευρώπη είναι αρκετά
μεγάλο. Αυτό είναι ένα από τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν από τα
αποτελέσματα της ετήσιας μέτρησης των δεικτών των πρωτοβουλιών eEurope
και i2010 που ανακοίνωσε χθες το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της
Πληροφορίας και βασίζονται στα στοιχεία που προέκυψαν σε μία σειρά από
πανελλαδικές έρευνες σε 8.245 νοικοκυριά και 1.457 επιχειρήσεις.
Αύξηση
Το ποσοστό διείσδυσης του Διαδικτύου στα
ελληνικά νοικοκυριά ανήλθε το 2007 στο 30,2% από 27,4% το 2006. Ο
ρυθμός ανάπτυξης είναι στο 11,7%, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από το 6%
της Ε.Ε. των «27», όπου, όμως, ο μέσος όρος διείσδυσης είναι στο 54%
(59% στην Ε.Ε. των «15»). Σε επίπεδο χρηστών, το 25,3% των Ελλήνων
χρησιμοποιεί το Internet σε εβδομαδιαία βάση (από 21,8% πριν από ένα
χρόνο), όταν στην Ε.Ε. των «27» το αντίστοιχο ποσοστό είναι 51% (από
45%). Φαίνεται, πάντως, να υπάρχει σύγκλιση με την Ευρώπη, αλλά με αργό
ρυθμό που πρέπει να επιταχυνθεί.
Οι επιχειρήσεις
Θετικά μηνύματα έρχονται από
δύο πλευρές: Τις επιχειρήσεις με πάνω από δέκα εργαζόμενους και τη
νεολαία. Όσον αφορά στην πρώτη κατηγορία, το ποσοστό διείσδυσης του
Διαδικτύου είναι στο 94,2% (93% στην Ε.Ε.), με τη χρήση ευρυζωνικών
συνδέσεων στο 67,8% (έναντι 77%) και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στο
Δημόσιο να είναι -ελέω ΦΠΑ κατά κύριο λόγο- στο 74% (έναντι 46%). Από
την άλλη πλευρά, μόλις το 10% πωλεί μέσω Διαδικτύου και το 11,4%
αγοράζει με ηλεκτρονικό τρόπο, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στην Ε.Ε.
είναι 15% και 29%. Ευρωπαϊκό προφίλ υπάρχει και στους νέους ηλικίας
16-25 ετών, καθώς το 73,3% χρησιμοποιεί το Internet, με το αντίστοιχο
ποσοστό στην Ε.Ε. των «27» να είναι στο 73%. Υψηλό ποσοστό διείσδυσης
(50,7%) παρατηρείται στις ηλικίες 26-35 ετών. Όμως, στις ηλικίες 36
ετών και άνω τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά (37% στις ηλικίες
36-45 ετών, 20,4% σε εκείνη των 46-55 ετών), όταν το 54% των Ευρωπαίων
ηλικίας 25-54 ετών είναι χρήστης του Διαδικτύου.
Πρόβλημα υπάρχει και στις μικρές επιχειρήσεις, όπου το 57%
χρησιμοποιεί υπολογιστή, το 46,4% έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ
μόλις το 5% χρησιμοποιεί το Internet τόσο για αγορές όσο και για
πωλήσεις.
Απογοητευτική είναι η κατάσταση στην περιφέρεια, όπου με εξαίρεση
τις τουριστικές περιοχές (νότιο Αιγαίο, Κρήτη, Ιόνια Νησιά), η
διείσδυση είναι ακόμη και κάτω από 20%.
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης